Sinaasappel-aardbeismoothie

23 september 2012

Het is verschrikkelijk. Als je me de laatste tijd hebt gevolgd, is dit het enige nog waar ik over kan bloggen. Lekker eentonig dus.
Maar ten eerste HOU ik van eten. Ik vind het steeds leuker om het klaar te maken en nieuwe dingen uit te proberen. Binnenkort mag papa mij pasta leren maken. Maar op het moment maak ik vooral drankjes met heel heel heel veel fruit. Dinsdag nam ik mijn vriendje mee naar de markt om alles te sjouwen, omdat ik vorige week spierpijn had en dat vond ik niet leuk. Hij is dus de pineut, want alles wat ik maak, schotel ik ook aan hem voor. 'LUCAS, HIER, EEN SMOOTHIE, PROEF!'. Ik denk alleen niet dat hij het heel erg vindt.
Deze smoothie is het perfecte toetje, al vraag je het mij. Ik raad 'm je heel erg aan. Dit heb je nodig:
8 sinaasappels
Een heleboel aardbeien en een paar voor de garnering Zo veel frambozen als je lekker vindt Vanilleyoghurt Het is heel simpel. Je perst de sinaasappels, gooit de aardbeien en frambozen erbij en mixt dit. Dan giet je je glas 1/3 vol met yoghurt en daarbovenop het sinaasappel-aardbeien-frambozen mengsel. Het is leuk als dit op de yoghurt blijft liggen, wat ook de bedoeling was. Maar dat lukte niet bij mij, mijn smoothie ging door de zachte yoghurt heen. Wat je dan doet: je pakt een stokje en roert rustig de smoothie door de yoghurt. Zo krijg je die roze streepjes. Voor als je van zoet houdt, is dit perfect. Wil je het wat minder zoet, kan je ook gerust gewone yoghurt gebruiken.

2 gedachten:

  1. Blijf nog maar een beetje verder schrijven over eten: het ziet er altijd super uit! ;)
    http://mangelmoes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen