Ananassmoothie

26 oktober 2012

Toen ik op 18 oktober 21 werd, kreeg ik van mijn ouders een smoothiemaker. Die wilde ik super graag hebben, omdat ik de laatste tijd zo veel drankjes aan het maken ben. Ik had eerste een staafmixer, maar met zo'n apparaat gaat het echt een stuk makkelijker en sneller. Ik ben er zo blij mee!
Ik kreeg ook nog eens een enorme fruitmand met allemaal soorten fruit die ik zelf nooit koop, heel lekker dus.



Ik heb een smoothie gemaakt met de ananas die ik heb gekregen. Een echte ananas is zo veel lekkerder dan stukjes uit blik, dus als je de kans hebt, gebruik een echte ananas voor deze smoothie. Verder zit er komkommer, appel en appelsap in.



Hoe maak je dit?

Je snijdt een halve ananas (of 300 gram uit een blik) in kleine stukjes. Pureer dit in de blender, maar houd wel een paar stukjes over voor de garnering. Neem de helft van een appel en snijd deze in kleine stukjes. Doe deze stukjes samen met 250 ml appelsap bij de ananas in de blender. Neem dan een halve komkommer, snijd deze in de lengte door de helft en haal de zaadjes eruit. Snijd dit ook in kleine stukjes en gooi het dan bij de rest in de blender.
Als je het makkelijker vindt, dan moet je gewoon twee keer zo veel gebruiken. Ik deed alles voor de helft, want ik vond het zonde om de hele ananas op te maken. :-)


Roosbeef - Vergis ik mij

Ga jij 'm ook een keer maken? Laat me dan weten wat je er van vindt!




Volg mij op Facebook, Flickr, Tumblr en Tumblr.

2 gedachten:

  1. Wow, klinkt super speciaal! Ananas en komkommer, nooit gedacht dat dit een (lekkere) combinatie zou kunnen zijn!? En hee, nog een late fijne verjaardag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ik wil nog veel meer over je verjaardag weten! wat een fijn cadeau en wat een fijn liedje van roosbeef. ik kijk er nu al naar uit om terug te zijn in rotterdam, dat ik altijd langs kan komen en je kan knuffelen. en misschien een slokje van je smoothie kan nemen.

    BeantwoordenVerwijderen