Lekkerste salade ever

3 oktober 2012

Dit is echt de lekkerste salade ever.
Ever ja, dat schreef ik echt.



Ik heb 'm van een geweldige website met heerlijke recepten waar ik al een tijdje aan verslingerd ben: How Sweet It Is. Ik heb daar al wat recepten gevonden die ik ook daadwerkelijk heb gemaakt, en die heel lekker zijn! Je moet er echt even kijken, ze post van alles. Voor iedereen wat wils, je kan er makkelijk recepten zoeken en zelfs een 'recipe box' aanmaken.



Ik heb dit recept wel wat aangepast. Zij deed er ook nog bacon en kip in, maar dat eet ik niet. Maar ook zonder dat vind ik het nog de lekkerste salade ooit, dus ik heb niet het idee dat er veel mist in dit recept. Ook doe ik iets anders met de mais dan zij.


Hoe maak je dit recept?
Je neemt een klein zakje botersla, 1 blikje mais, één tomaat, gesneden in kleine stukjes, 2/3 kop bosbessen, 1 avocado en een halve kop crumbled feta. Dit meng je door elkaar.

In een kommetje maak je een mengseltje van het sap van 2 limoenen, 2 tl honing, 2 el olijfolie en eventueel 1 el rodewijn azijn (dit laatste gebruik ik zelf nooit). Dit meng je goed door elkaar en daarna voeg je het toe aan je salade.

Het is best lekker om het met tortillachips te eten. En naar smaak kan je altijd meer ingrediënten toevoegen of weglaten. Er zit namelijk best veel mais in dit recept, omdat ik dat heel lekker vind en omdat deze hoeveelheid komt uit het kleinste blikje te vinden bij de Albert Heijn. Met tomaatjes kan je wisselen van soort tomaat, de dressing kan je aanpassen naar wens en je kan er voor kiezen om er toch vlees in te doen. Dus heel fijn variëren!




Volg mij op Facebook, Flickr, Tumblr en Tumblr.

0gedachten:

Een reactie plaatsen