126

8 februari 2013

Dit MOETEN jullie zien. Super. 
Jeff Harris is de naam.
En Jeff Harris vond zijn leven nogal saai. Hij heeft zichzelf gedwongen zijn leven wat spannender te maken, door elke dag een zelfportret te fotograferen. En dan voor zo'n 12 en een half jaar lang! Dat staat gelijk aan 4748 foto's. Het is behoorlijk indrukwekkend, omdat niet alles op rolletjes liep van 1999 tot 31 december 2011. Zo heeft hij bijvoorbeeld kanker gehad en aan de gevolgen ervan heeft hij nog steeds veel last. Maar ook in die tijd is hij blijven fotograferen of heeft hij artsen gevraagd om dit te doen. Dit was zijn manier om met zijn ziekte om te gaan en dat heeft hem geholpen.
Ik vind sommige foto's zo goed, omdat ze onwijs spontaan zijn. En daar kan ik wat van leren. Want hij deed 't gewoon en ik durf dat nog niet altijd. Dat vind ik knap van hem!

Mijn persoonlijke favorieten. Sommigen zijn leuk, anderen laten een zware strijd zien.


Uiteraard kan je zijn indrukwekkende levensverhaal wat bij deze foto's hoort terugzien. Bekijk hier de video (aanrader!!) en zijn website voor al zijn foto's.

Liefs en een fijn weekend!

5 gedachten: