168

11 oktober 2013

Zoals jullie misschien weten vind ik fotografie helemaal het einde. Sinds afgelopen september ben ik begonnen met een studie, SPH, waar ik heel enthousiast over ben. En daarnet stuitte ik op een fotoserie die de een van de doelgroepen van mijn studie en fotografie combineren.

Het is een fotoserie gemaakt door de fotograaf Timothy Archibald, van zijn autistische zoon Elia. Elia heeft behoefte aan herhaling, houdt van mechanische objecten, neemt alles in zich op en is sociaal teruggetrokken. In deze serie wilde Timothy Archibald de vaak onbegrijpelijke en bizarre wereld van zijn zoontje vast leggen.


Ik vind het echt fijn om weer op mooie foto's te stuiten. Heb jij nog inspiratie voor mij?

Liefs

9 gedachten:

  1. Oh ja, wat een mooie foto's! Ik stuitte vandaag viavia op deze reeks, over een identieke tweeling: http://majadaniels.com/projects/monette-mady/#PHOTO_15 Zeker de moeite waard om te bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geen foto's, maar dit doet me denken aan de film I rymden finns inga känslor (in het Engels: Simple Simon). een Zweedse film over een jongen met Asperger. heel fijn, en mooi, enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt ontzettend mooi! Het heeft me altijd al gefascineerd, het is zo'n andere wereld waarin zo'n kind leeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's en ook confronterend te zien hoe de wereld van zijn zoontje is. Deze wordt in de foto's heel duidelijk. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Melissa van Mind of an Exchange organiseert een nieuwe Photochallenge in november... dat je het weet ;)

    BeantwoordenVerwijderen