rechte lijnen, donkere en lichte vlakken / nanaicecream

18 mei 2014

Ik doe mijn ogen open en zie schaduwen op mijn gordijnen. Rechte lijnen, donkere en lichte vlakken, die mij vertellen dat de zon schijnt. En dat ik nog niet te laat ben om ervan te kunnen genieten, op mijn balkonnetje. Mijn balkonnetje midden in de stad Rotterdam. Ik kom uit bed, trek de Marokaanse babouches aan die ik van Laura heb gekregen en ga naar de keuken voor een glas water met citroen, want zo begin ik altijd mijn dag. Ondertussen loopt Guusje spinnend langs mijn benen, met haar staart hoog in de lucht. Ik aai haar zachte witte vacht en ze loopt met me mee, terug naar mijn door zon verlichte kamer. Daar gaan de balkondeuren open, pak ik mijn favoriete heerlijke stoel en geef deze een mooi plekje, daar waar ik het langst kan genieten van de warme zonnestralen. Natuurlijk met het laatste deel van Harry Potter op mijn schoot.

N A N A I C E C R E A M S O F T - S E R V E
• zoet • tussendoor • plantaardig •

Soft-serve is fluweelzacht bananenijs, super romig en vol van smaak. Oh, zo lekker. Doe het nooit meer op een andere manier dan deze (ook een reminder voor mezelf). Hiervoor blendde ik namelijk gewoon onbevroren bananen en deed ik deze voor een paar uur in een bakje in de vriezer, om het er vervolgens met een lepel uit te schrapen. Veel minder smaak en veeeeel minder ijsachtig en niet romig. Doe het nooit meer anders dan hoe ik het je nu ga vertellen, savvy?

B E R E I D I N G

• anderhalve bevroren banaan, in stukjes
• halve niet-bevroren banaan, in stukjes
{ als je een goede keukenmachine hebt, raad ik absoluut aan gewoon twee bevroren bananen te gebruiken! = extra romigheid}

De avond ervoor heb je een anderhalve banaan { of twee hele bananen } in stukjes in de vriezer gedaan, en deze haal je er nu uit. Je gooit de stukjes in de keukenmachine, al dan niet samen met de stukjes niet-bevroren banaan. Eerst hoor je keihard gekletter, daarna worden het kleine brokjes bevroren banaan. Schraap de banaan even van de randen van je keukenmachine naar beneden en blend nog even. Wanneer het zachter en een geheel wordt, is je ijs klaar. Schep je ijs in een bakje en garneer met alles wat je lekker vindt: stukjes fruit, gedroogd fruit, cacaonibs. Of eet het puur, ook echt een aanrader. Enjoy! Lees een boek of kijk een serie, zit in de zon en droom weg. Doe iets chills en geniet van dit super lekkere en vet gezonde ijsje.

4 gedachten:

  1. Mmmh, heerlijk, dagen die je zo kan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat klinken jouw dagen heerlijk, de foto ziet er ook heel fijn uit met de glimpjes zon! Ik ga het banaanamandelmelkreceptje meteen vandaag proberen hihi!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, ik kom bij jou ontbijten!

    BeantwoordenVerwijderen