Datorade

10 september 2014

Een super simpel, maar lekker drankje: datorade. Toen ik het voor het eerst voorbij zag komen op, jawel, Instagram, wist ik niet zo goed wat het was. Datorade, vast iets met dadels, maar verder?

Op IG kom ik vooral hele grote glazen van dit goedje tegen, als de mensen niet uit de blender zelf drinken. Ik ben daar eigenlijk niet zo van. Doe mij maar een groot glas, dat is genoeg.

D A T O R A D E
• zoet • tussendoor • plantaardig •

Ik zie vaak dat dit drankje wordt gemaakt met ingrediënten om het smakelijker te maken. Stevia, blauwe bessen, vanilla drops.. Ik maak het met alleen dadels en water. Maar feel free om er andere ingrediënten bij te doen!
Daarnaast kan je zelf variëren met de hoeveelheid dadels. Als ik er drie gebruik, vind ik 't niet smaakvol genoeg. Vier of vijf is voor mij goed, dus het is maar net wat je lekker vindt.

Ingrediënten:
• 3 - 6 zachte medjool dadels
• 1 1/3 cup water

B E R E I D I N G

Snijd je dadels in kleine stukjes. Doe ze in de keukenmachine en zet die op de hoogste stand. Je hoort nu keihard gekletter en de dadels moeten duizend kleine stukjes worden. Schraap een keer de stukjes dadel van de rand naar beneden en blend nog even door. Nu kan je het water gaan toevoegen. Begin met een beetje en voeg steeds meer toe. Blijf blenden tot je een mooi zacht geheel hebt. Ik houd altijd nog wat kleine stukjes dadel over in mijn drankje, maar dat vind ik niet erg. Als je lang genoeg blijft blenden krijg je ook een schuimlaagje.
En nu mag je het serveren!

Ik mag weer naar school vandaag, fijn!
En wat doe jij vandaag? Liefs!

3 gedachten:

  1. Haha! lekker zeg, ik moet op bezoeken komen bij jullie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik er wel vanille zou bij doen want ik ben nu eenmaal een vanillegek maar zo klinkt het ook erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben helemaaaal geen fan van dadels dus ik weet niet of ik dit receptje zou aandurven.

    BeantwoordenVerwijderen