Friday Favorite Things

5 september 2014

Omdat ik ook begonnen ben aan de Vegan Month of Food, leek het me een goed moment om aan iets te beginnen dat ik al een tijdje wil doen: Friday Favorite Things. Vaak heb ik dingetjes die ik graag wil delen, maar waar ik niet echt een hele blogpost aan wil wijden. Of een lijstje met favorietjes. En blogposts als 'friday favorites' of iets dergelijks kwam ik vaker tegen, en dit leek mij ook leuk om te doen!

Vandaag ga ik iets delen dat ik al erg lang wil doen: favoriete Instagram-accounts. Ik ben al meerdere blogposts begonnen hierover, maar elke keer werd mijn lijst met Instagrams te lang. Ik verdeelde het dan onder in de drie onderwerpen die ik het meest volg: reizen, fotografie en eh, ETEN. Yes, uiteraard valt alles op Instagram onder fotografie, maar er zijn natuurlijk mensen die echt bijzonder prachtige foto's maken en dan maakt het onderwerp eigenlijk niet uit, want de foto is waanzinnig. Maar de fotografie is bij alle drie de onderwerpen wel degelijk belangrijk, hoor!

Elke dag volg ik weer meer en meer foodinstagrams, en ook veel accounts met recepten van plantaardig eten. Van sommige zijn de foto's onweerstaanbaar, van andere zijn de recepten en ingrediënten heel fijn. Mijn favo plant-based Instagrams heb ik op een rijtje gezet:

brewinghappiness
Oh wat heeft dit meisje een fijn account. Prachtige foto's en ze schrijft onwijs leuk. Haar gerechten zien er super smakelijk uit. Haar recepten zijn ook heel lekker en gevarieerd en niet al te moeilijk, wat fijn is! En die kan je nalezen op haar blog, die ook al zo leuk en kleurrijk is!

greenrunnersfuel
Haar foto's zijn heel clean en kleurrijk en ze schrijft er vaak bij wat ze op haar bordje heeft liggen. Ze eet lekker veel fruit, I love fruit. Heel gevarieerd en erg inspirerend, vind ik!

hippielyhealthy
Fijn account, met mooie zachte kleuren, goed gestylde en mooie gerechtjes. Ook zij schrijft haar ingrediënten erbij, waardoor je gerechten makkelijk kan namaken.

roadtoeverywhere
Op dit account kijk je je ogen uit. Foto's met veel kleuren en vormen en vooral veel mooi eten. Het zijn gewoon super goed gestylde foto's!

mmmoky_
En dit is ook al zo'n mooi account, waarbij de foto's werkelijk prachtig zijn. Zo fijn om naar te kijken, en ze maakt erg lekkere gerechtjes!

minimalmeals
De naam zegt het eigenlijk al, gerechtjes met weinig poespas. En zo ook de foto's, wat het account juist zo sterk maakt. Ik vind het fijn om naar deze foto's te kijken, ze zijn clean, maar niet simpel. Er zit altijd wel een verrassing in waardoor ze net even wat mooier zijn!

Ik had een lijst van 25 Instagrams gemaakt, oeps! En ik ben vaak te enthousiast met dit soort lijstjes maken, maar ik vond het echt vet moeilijk om het lijstje te verkleinen. Ik heb al mijn favorieten opgeslagen, maar ik laat er nu een paar zien die jullie ECHT moeten zien en die mij erg inspireren, terwijl ik toch vind dat er veel diversiteit zit in het lijstje!

Wellicht laat ik ooit nog een de andere accounts zien die ik heb verzameld, ook die zijn absoluut het delen waard. Ik word zo blij van deze mooie accounts!

Ken jij ook nog een Instagramaccount die ik móet zien? Tell me!

Liefs! Fijne laatste dag van de werkweek (en mijn eerste schooldag!)

1 gedachten:

  1. Dankjewel voor deze post! Ik heb sinds kort weer mijn instagram account geactiveerd, deed er jarenlang niets mee. Maar vind het zo lastig om leuke instagram accounts te vinden. Ik heb ze allemaal toegevoegd. Mooie foto's... zucht.. ik heb nog veel te leren :-)

    BeantwoordenVerwijderen