Havermout voor de hardwerkende student

3 november 2014

Wat ik op het moment ben. Nou, niet op dít moment, op dit moment schrijf ik hier een verhaal. Maar op alle momenten om dit moment heen ben ik het wel. En ik vind het niet erg, ik ben gek op studeren. Vooral waar ik nu mee bezig ben: psychiatrische stoornissen. Super interessant. In het volgende blok doe ik mijn minor in de GGZ en het blok daarna krijg ik ook nog jeugdpsychiatrie, jeej! + hopelijk een stage in het derde jaar + minor in het vierde jaar + werk in de jaren erna. Maar laat ik eerst maar even deze tentamens gaan maken.

Ik heb al vier pennen leeggeschreven en een nieuw groot kladblok aangeschaft bij Paperchase. Mijn ogen branden een beetje en mijn vinger doet zeer door de pen die er steeds op drukt.
Ik vind de tentamenweken wel lekker eigenlijk. Geconcentreerd studeren, de stress en motivatie. Om daarna weer te genieten van de vrije tijd.

Not Dutch? You can find a translator on the right side of the blog.

Havermout voor de hardwerkende student

Niet met melk, niet met water.. maar met koffie! Zo blijven we lekker alert, met onze neuzen in de boeken.

Ingrediënten
• 40 gram havermout
• Een kopje koffie naar keuze
• Koffie + water = samen 200 ml
• Twee bananen
• Toppings naar keuze, bijvoorbeeld chiazaad en pompoenpitten

Bereiding
Stap 1 Zet je kop koffie, gooi 't in een maatbeker en vul deze aan met water tot 200 ml.
Stap 2 Doe dit in een pannetje en breng het op laag vuur aan de kook.
Stap 3 Voeg de havermout toe en roer goed. Houd je vuurtje laag.
Stap 4 Prak ondertussen anderhalve banaan grof (als je liever minder banaan eet, gebruik er dan gewoon één en prak dan een halve! I just can't start my day without two bananas haha) en snijd de resterende helft in dunne plakjes.
Stap 5 Roer je havermout door en zorg dat het niet te droog wordt + niet plakt aan de pan.
Stap 6 Ondertussen heeft je havermout een paar minuutjes gekookt en voeg je nu de geprakte banaan toe.
Stap 7 Roer nog even door en als je blij bent met de structuur, zet je het vuur uit.
Stap 8 Schep de havermout op een mooi bordje en doe de plakjes banaan erop. Verder deed ik er nog pompoenpitten en chiazaad op, maar de keuze is aan jou. Ik denk dat stukjes chocola of cacao nibs ook erg lekker zijn ;).

En dan nu weer flink geconcentreerd aan de bak! Succes!

3 gedachten:

  1. Wat een origineel idee, havermout met koffie. Succes met je tentamen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Havermout mmmmmm!!! Ik ga het zeker eens proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij een ontzettend giga leuke blog! :D

    BeantwoordenVerwijderen