Instant fotografie + een verhaal

14 november 2014

Toen ik deze foto's zag, kon ik alleen maar denken 'wauw'. Ook dacht ik soms 'iel' en 'bah' en 'uh, naar', maar ik plaats hier alleen maar de 'wauw'-foto's.

Vandaag is de dag dat ik weer mag ontspannen. De tentamens zijn voorbij. Op mijn laptop stond nog een hele lijst met inspiratie, recepten, blogposts en verhalen die ik wil bekijken, allemaal opgespaard uit de tijd dat ik alleen maar kon studeren.
Zoals de nieuwe blog van Melissa, 'Geschreven Woorden'. En ik wil de hele lijst van 55 Nederlandse veganistische blogs bekijken, op de site van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme. Echt bizar en super cool, mijn blog staat er gewoon tussen! Ook had ik al eerder mijn favorietjes laten zien van de If You Leave fotowedstrijd en inmiddels zijn de winnaars gekozen; ik wil nog even de foto's uitgebreid bekijken.
Ook heb ik nog veel foto's op mijn digitale camera staan, die er wel eens af mogen. Ik wil een lange brief schrijven naar mijn lieve vriendinnetje, allemaal fijne receptjes in mijn nieuwe Moleskine Recipe Journal schrijven, leuke dingen doen met mijn broertje en zusje, afspreken met vriendinnetjes, een fotoshoot houden met liefje Renée, de tentoonstelling van Vivian Maier in het FOAM dolgraag bezoeken, mijn rolletje volschieten, ontwikkelen en inscannen en nog een heleboel blogposts schrijven.

Maar voorlopig lig ik in bed. Van eten word ik misselijk en krijg ik buikpijn, en daarom drink ik slappe thee met suiker. (Ik heb wel ontzettend veel zin in zoute chips en zoute patat (!)). Vanochtend lag ik nog te slapen terwijl de rest van mijn opleiding het laatste tentamen maakte. Bah. Stom. Ik baal.

Maar nu moet ik stoppen met balen en deze mooie foto's met jullie delen. Want als ik hier naar kijk word ik wel gewoon vet blij.

Wauwie, hè?

Alberto Polo Iañez maakt veel verschillende soorten foto's. Ik laat aan jullie een paar foto's zien die gemaakt zijn met een Polaroidcamera en de natuur laten zien, maar zijn werk is veel verscheidener. Hij gebruikt meer media en de onderwerpen zijn ook erg verschillend. Op zijn Flickrpagina kan je dat zien. Ben je onder de indruk en wil je op de hoogte blijven van zijn werk? Volg dan zijn Instagramaccount.

Gebruik jij wel eens een Polaroidcamera? Ik heb ook nog een vet mooie, maar nog nooit gebruikt omdat ik de film zo duur vind.. Maar de resultaten zijn zo gaaf, ik moet het gewoon binnenkort kopen!

Fijne vrijdag, fijn weekend!

8 gedachten:

  1. heel fijn om naar te kijken!

    Ik maak inderdaad geen gebruik van polaroids/film want het is zo pijnlijk duur :/ !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig mooie foto's! Echt zo heerlijk dromerig! Beterschap, ik hoop dat je gauw beter bent! : )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet alleen blij, ik word er ook heel dromerig van. Prachtige foto's! Ik heb thuis wel een oude polaroidcamera, maar die is zo oud dat ze er geen film meer voor verkopen :')

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's inderdaad. Ik hoop wel dat je je snel wat beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ah een polaroid moet ik ook nog steeds aanschaffen, zo heerlijk nostalgisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love these pictures! So pretty!

    www.simplydavelyn.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh bedankt zeg. Het was een gekke hersenkronkel om mijn schrijfsels te delen. Leuk dat je ze tof vindt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's! Ik wilde je beterschap wensen, maar ik lees deze blogpost ruim een week later, ik hoop dat je ondertussen weer opgeknapt bent. :) mocht je gezelschap willen voor het foam, je weet me te vinden. :)

    BeantwoordenVerwijderen