Quinoa on the go!

15 december 2014

Haha, hippe term toch?

Nouja, quinoa voor onderweg dus. De laatste tijd reis ik terwijl ik ook moet lunchen of avondeten of ik ben gewoon bang om te verhongeren in de trein. (ja, echt! - ik durf eigenlijk nooit het huis uit zonder dat ik eten bij me heb, behalve als ik weet dat ik maar een paar uurtjes weg zal zijn. En als ik dan langer weg ben, word ik een béétje chagrijnig. Ik koop het liefst ook voorraadjes in, twee producten tegelijk. Of al iets nieuws als het oude nog niet op is, tot frustratie van m'n vriendje, haha. Eten kopen maakt me gewoon heel blij, echt raar. Nevernoteating!)

Nouja. Ik heb de laatste tijd dus behoefte aan een maaltje voor onderweg. Meestal zijn deze niet groot en makkelijk te maken, en ook lekker om koud te eten. En heel lekker + gezond! Deze is een beetje ontstaan door het reizen en omdat het makkelijk is.

Quinoa on the go

Warm en koud heel lekker!

Ingrediënten
• 75 - 100 gram quinoa
• 1 groentebouillonblokje*
• 125 gram spruitjes
• 1 appel
• Handje rozijnen, eventueel geweekt in lauw water
• Snuf kaneel (optioneel)

*Ik gebruik Kallo of Rapunzel groentebouillon - vooral die laatste vind ik erg lekker! Kallo heeft nog meer, zoals blokjes champignonnenbouillon en knoflook- en kruidenbouillon! Hmmm. Allebei de merken zijn biologisch. Kallo is te koop bij Marqt en Rapunzel kocht ik bij Gimsel.

Bereiding
Stap 1 Zet twee pannen op het vuur. Gooi de een vol met water en een half bouillonblokje, dit is voor je spruitjes. Zonder bouillonblokje of met zout kan ook.
Stap 2 Snijd de spruitjes doormidden en was ze. Kook ze volgens de verpakking.
Stap 3 Neem de hoeveelheid water voor je quinoa als op de verpakking staat. Breng aan de kook met een half bouillonblokje.
Stap 4 Snijd je appel in reepjes of blokjes.
Stap 5 Is je quinoa en zijn je spruitjes klaar? Gooi dan alles in het pannetje met de quinoa: de spruitjes, appelstukjes en rozijnen. Eventueel een beetje kaneel erbij, beetje peper en zout naar smaak, roer door elkaar en voilá! Bon appétit. Of doe het in een bakje voor onderweg ;).

4 gedachten:

  1. Inderdaad een hippe term haha! Ik vind quinoa heerlijk, alleen ik ben geen fan van spruitjes.. Toch ben ik benieuwd hoe dit smaakt, aangezien er ook veel andere ingrediënten in zitten!

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, lekker! Volgens mij is er in mijn huis geen quinoa, maar ik denk dat dit met couscous ook prima werkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog nooit quinoa gegeten maar ben wel benieuwd. Ik ga deze geloof ik zaterdag eens maken, ook omdat ik de laatste tijd zo veel zin heb in spruitjes en wij eten dat thuis nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dear Sanne,
    the food looks very very tasty! I´m a bit sad that I don´t know what it is and don´t understand what you´ve written.
    In the last days I was suprised and touched by your words on my blog. Even such words motivates me to keep going even when things are not running so smoothly. I wanna thank you very kindly! ♥

    BeantwoordenVerwijderen