Banaanijshemel - met dadels en pindakaas

20 januari 2015

Vet lelleke foto + de kerstlampjes hangen nog. Maar banaanijs maakt alles goed.

Ik ga hier geen woorden aan vuil maken.


Banaanijs met dadels en pindakaas

Omnomnom. Zorg dat je ALTIJD bevroren bananen paraat hebt liggen!


Ingrediënten
• 2 super rijpe bananen
• Grote theelepel pindakaas
• 3 dadels

Verdere benodigheden
• Keukenmachine
• Rubberen spaan

• HONGER

Bereiding
Stap 1 's Avonds: Haal de schil van de banaan, snijd 'm in plakjes en doe 'm in een zakje. Maak het zakje zo plat mogelijk; dan kan je de bevroren bananen morgen makkelijker breken.
Stap 2 Ga slapen. ;)

De volgende dag...
Stap 3 Haal het zakje bevroren bananen uit de vriezer.
Stap 4 Heb je niet zo'n sterke keukenmachine? Blend dan je bananen met een beetje (plantaardige) melk, of houd het zakje bananen even onder de hete kraan.
Stap 5 En blenden maar! Een aantal keer zul je met een rubberen spaan de bananen naar beneden moeten schrapen. Zodra de bananen zijn gevormd tot korreltjes gooi je de dadels er in stukjes doorheen, samen met de grote theelepel pindakaas.
Stap 6 Ziet het ijs er romig uit en draait het mee met de keukenmachine? Zet 'm dan uit, schraap het ijs eruit (spoel gelijk alles af hèhè, tip van oma Sanne) en doe 't in een mooi bakje. En geniet van de banaanijshemel.

Need I say more? Didn't think so.

Liefs!

4 gedachten:

  1. Oeh, banaanijs! Heerlijk!

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het wel nog een mooie foto! Doet mij denken aan een gezellige vrijdagavond in de zetel met zo'n lekkere kom ijs, op de tv een leuke serie of film en de kerstlichtjes die de boel nog gezelliger maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog nooit bananenijs gemaakt, maar het lijkt mij zo lekker!
    Of en in combinatie met pindakaas....yum...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik probeerde ooit banaanijs te maken en maakte daarmee mijn blender kapot. :( Mengen met een beetje melk is dan inderdaad wel een goed idee. Dit klinkt eeecht wel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen