Fridaynight pitabroodje

20 februari 2015

Hmm, zo heerlijk! Op een vrijdagavond na een tentamen had ik eens zin in echt een vet lekkere maaltijd, zo eentje waar de saus vanaf druipt op m'n vingers en het broodje bij uit elkaar valt. Ik maakte die avond een pitabroodje met houmous, spinazie, teriyakistukjes, champignons, komkommer, tomaat, sojayoghurt en munt - een bij elkaar geraapt zooitje van wat ik in huis had en waar ik zin in had. Maar, belangrijk, heerlijk :) ik was helemaal tevreden naderhand. Dus dit broodje moest ik delen.

Ik zeg specifiek die teriyaki stukjes, omdat ik een paar weken geleden niet wist wat ik proefde. Ik at bij mijn ouders en m'n vader belde me op over het eten. We bedachten samen dat we nepvlees gingen eten op pitabroodjes, met tomaat en sojayoghurt en weet ik het allemaal. Papa kwam thuis met teriyaki stukjes en o o o o o wat vonden we dat lekker. Ik heb weinig soorten vegavlees dat kant en klaar is dat ik lekker vind, maar dít! Mijn vader heeft de verpakking meerdere malen gecheckt omdat hij twijfelde of het wel echt vega was, haha. Mijn vader is gek op vlees en ik denk dat het wel een goed teken is dat hij dit ook zo lekker vond. Nu eet ik het echt als een treat omdat het niet heel goedkoop is (vind ik). Het is dus volledig plantaardig en in een teriyakisausje, waar ik ook nog eens van hou.


Fridaynight pitabroodje

Dit is geen voedsel voor je eerste date, behalve als je het romantisch vindt om saus van elkaars vingers af te likken.


Ingrediënten voor één broodje
• 1 pitabroodje (ik had deze volkoren van de AH)
• 1 tomaat
• 1/4 komkommer
• houmous
• handje spinazie, maar iets van sla kan ook
teriyakistukjes
• 2 champignons
• (soja)yoghurt
• paar blaadjes munt / gedroogde munt

Bereiding
Stap 1 Zet de oven aan, voor je pitabroodje (check de verpakking voor de graden en bereiding).
Stap 2 Snijd je champignons in plakjes, en de komkommer en tomaat in blokjes.
Stap 3 Verwarm een pan met wat kokosolie/olijfolie, en peper. Bak je champignons erin tot ze bijna klaar zijn - gooi dan de helft van het bakje teriyakistukjes erbij. Zet op een laag vuurtje en schep regelmatig om.
Stap 4 Terwijl je teriyakistukjes bakken, doe je je pitabroodje in de oven.
Stap 5 Pitabroodje klaar? Als het goed is je teriyakistukjes en champignons ook. Haal je broodje uit de oven.
Stap 6 Vul je pitabroodje met een laag houmous, spinazie/sla, de stukjes tomaat en komkommer en daar bovenop de teriyakistukjes en de champignons. Giet er wat yoghurt overheen en strooi wat blaadjes munt.
Stap 5 En geniet ervan!

Laatst aten m'n vriend en ik kip, patat en appelmoes (hahaha - ja je hebt dat liedje nu in je hoofd (ik ook)) en toen had ik ook deze stukjes, ZO FIJN. Dat zou je eventueel kunnen doen met de overige stukjes ;).

Liefs!

10 gedachten:

  1. Woah, hier krijg ik spontaan mega trek van, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat lekker dit zeg! Bedankt voor het delen!

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw dit ziet er lekker uit! Teriyaki stukjes kende ik niet, ik klik even op je linkje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn moeder maakt altijd pitabroodjes met kip, maar dit ziet er echt als een heerlijke vervanger uit. Binnenkort maar eens proberen haar over te halen om dit te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dankje voor je reactie. en ik vind je havermout posts heel fijn om te lezen, zo krijg ik weer nieuwe inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat lijkt dat echt lekker, I heb er nu zin in !!
    Also, I see that you're changing your blog!! :D Tip: You should center the title since the post title are centered !

    Love, Jade x ( Don't forget to check your mail when you have some free time :D x)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die heb ik nog nooit geprobeerd, dat gaan we gelijk doen, bij ons alle dagen zonder vlees, dus een nieuwe nepvleesvariatie is altijd welkom, dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen