Simpele & zoete vegan havermoutrepen

9 april 2015

Al een tijdje wil ik havermoutrepen maken die vullen en die ik als snack mee naar school kan nemen. Ik vind het zo lastig om lekkere repen uit de supermarkt te halen, zonder dat ik er te veel troep in vind zitten. Soms maak ik van die kleine havermoutkoekjes, van die hele simpele. Dus, deze koekjes wilde ik upgraden en er repen van maken, zodat ze wat meer vullen en ik ze mee naar school kan nemen als reep voor tussendoor. Havermoutkoekjes 2.0.


Simpele & zoete vegan havermoutrepen


Ingrediƫnten voor 8 repen
• 100 gram havermout*
• 50 gram blauwe bessen (ontdooid)
• 2 bananen
• 4 dadels / 3 medjool dadels
*Ik vind het lekker om havermout te mengen met havervlokken (foto hierboven), dan krijgen die repen wat meer bite. Ik nam 75 gram mout en 25 gram vlokken.

Bereiding
Stap 1 Verwarm de oven voor op 180 °C.
Stap 2 Plet de twee bananen en doe ze in een kom.
Stap 3 Gooi de havermout erbij en roer goed, zodat het een mooi geheel wordt.
Stap 4 Snijd de dadels in stukjes en roer ze door het havermout-banaanmengsel heen.
Stap 5 Meng dan voorzichtig de blauwe bessen er doorheen. Het is lekker als je wat hele bessen overhoudt in de repen.
Stap 6 Stort alles in een ovenschaal, bedekt met bakpapier. Verdeel het goed en druk zachtjes aan. Zorg dat de repen niet meer dan 1 cm dik worden.
Stap 7 Zet in de oven voor 15-20 minuten - check het even.
Stap 8 Haal 't uit de oven, haal de bakpapier met havermoutmengsel uit de vorm en laat afkoelen. Of, als je zo ongeduldig bent als ik, snijd 't gelijk in 8 stukken en eet een reep op. Ja, daarom staan er maar 6 repen op de foto.

Bewaar ze in de koelkast (voor zo lang het duurt, hehe). Ik vind ze zelf het lekkerst als ze al weer een beetje op kamertemperatuur zijn en ik ze in mini-hapjes op eet. Als ik ze mee naar school neem, wikkel ik ze in een stukje bakpapier.

Wat lijkt jou een lekker ingrediƫnt voor in deze repen?

Liefs!

9 gedachten:

  1. Hihi, k ben ook altijd zo ongeduldig en wil direct proeven. Ze zien er lekker en mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh dat klinkt heerlijk! Ik heb nog nooit een reep met blauwe bessen gemaakt, dat moet ik eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm... dit lijkt me heel lekker! Op deze manier maak ik ook meestal mijn bananenbrood en muffins, maar ik heb er nog nooit repen van gemaakt. Die blauwe bessen lijken me ook heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk receptje! Ik ben gemakzuchtig en koop ze vaak kant-en-klaar,
    maar dit smaakt vast beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf ben ik niet zo van de blauwe bessen - maar alles met rozijnen vind ik superlekker, dus die zou ik er dan door heen gooien haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh lekker! Ik hou van zulke gezonde repen! Ik will dit echt eens proberen!
    Jade x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze staan nu in de oven. :D
    Heb cacao, rozijnen en in plaats van bessen appel toegevoegd.
    Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, wat onwijs leuk! Ik denk dat ze zo heeeerlijk gaan worden :). Ik hoop het! Geniet ervan en laat me maar weten hoe ze smaken :). Liefs

      Verwijderen